Wersja twojej przeglądarki jest przestarzała. Zalecamy zaktualizowanie przeglądarki do najnowszej wersji.

Wolna Szkoła Harmonia współpracuje z wieloma osobami, część zajęć jest też prowadzona przez rodziców.

Trzon kadry stanowią:

 

dr Aleksandra Domagała - koordynator

odpowiedzialność: administracja, budżet, kontakty z rodzicami, wizja ogólna, opieka nad dziećmi w godzinach 8:00-17:00

Z wykształcenia jestem germanistką (temat doktoratu: Komunikacja międzyludzka). Kilka lat uczyłam języka niemieckiego w tradycyjnej szkole. Po urodzeniu dzieci (dwóch synów) zainteresowałam się psychologią i rozwojem dziecka (nurt rodzicielstwa bliskości), a później alternatywną edukacją. Rozczarowana ofertą tradycyjnych przedszkoli i szkół natrafiłam na informację o wolnych szkołach i od początku zafascynowała mnie ta idea. W wyniku tej fascynacji współtworzę Szkołę Harmonia.

Moje pasje (którymi chciałabym dzielić się także z dziećmi): literatura (w tym dziecięca), psychologia, edukacja, zdrowy tryb życia (ruch na świeżym powietrzu, sport, zdrowe odżywianie), muzyka (gram amatorsko na fortepianie i gitarze), językoznawstwo i metodyka nauczania języków obcych, filozofia.

 

Joanna Pogodzińska - dorosły towarzyszący dzieciom

odpowiedzialność: edukacja w zakresie podstawy programowej (przyroda, matematyka) i nie tylko, empatyczne bycie z dziećmi.

Absolwentka kierunku Architektura w Fachhochschule Hannover (Niemcy). 10 lat w zawodzie.

W międzyczasie, po urodzeniu syna Tymona, postanowiłam zgłębić alternatywne metody wspierania rozwoju dzieci oraz neurodydaktyki. Skończyłam szkolenia z metody „Cudowne Dziecko”, z Kinezjologii Edukacyjnej, zainteresowałam się metodą Marii Montessori. Pierwotnie ukończone szkolenia oraz zdobyta wiedza miała służyć do wspomagania zabaw z synem, lecz zafascynowana pracą z dziećmi od 2011 roku z sukcesem prowadziłam zajęcia i warsztaty dla dzieci w wieku 1-6 lat w oparciu o wspomniane metody pod nazwą "Zabawy z Rozumem" w Warszawskich klubokawiarniach i przedszkolach. Od 2013 roku byłam słuchaczem Wczesnoszkolnego Kursu Montessori w Polskim Instytucie Montessori. Od 2014 roku planowałam edukację domową z synem lub posłanie go do Szkoły Demokratycznej. W swojej pracy z dziećmi stawiam na ich holistyczny rozwój, tak aby 'nauka' była dla nich radosnym i przyjemnym procesem.

Katarzyna Ostrowska - dorosły towarzyszący dzieciom
- psycholog o specjalizacji wychowawczej; absolwentka szkoły muzycznej 
o wszechstronnych talentach muzyczno-plastycznych, które wykorzystuje w pracy (gra na wiolonczeli, tworzenie grafik, zajęcia artystyczne); z dużym doświadczeniem w byciu z dziećmi, ukończyła kurs NVC, wciąż poszukuje nowych ścieżek rozwoju; kocha wędrówki na łonie natury (szczególnie jesienią!), sztukę pod każdą postacią oraz gotowanie. Od wielu lat zainteresowana rozwojem dziecka oraz alternatywnymi podejściami do edukacji.

 

Anna Popowska - dorosły towarzyszący dzieciom
psycholog, rehabilitant. Osoba emanująca cudownym ciepłem, uwielbiana przez dzieci. Ania robi z dziećmi prace plastyczne, gotuje, prowadzi zajęcia z historii i przyrody, czyta, ćwiczy, przytula. 

 


Antoni Rogala - pasjonat fizyki, lotnictwa, elektroniki, programowania, modelarstwa. Uwielbiany przez dzieci, emanujący miłością do przedmiotów ścisłych i praktycznego zastosowania wiedzy szkolnej.

 

Magda Wegner - superwizja, empatyczna komunikacja, wspieranie kadry, dzieci i rodziców

- trenerka, mediatorka, coach konfliktu, cetryfikowana trenerka Porozumienia bez Przemocy (NVC). Prowadzi warsztaty rozwoju osobistego, grupy wsparcia, pracuje z nauczycielami i uczniami wspierając wprowadzanie NVC do szkół i przedszkoli. Mama dwójki nastoletnich dzieci.

Polityka dotycząca plików cookies

Ten serwis korzysta z plików cookies do przechowywania informacji na twoim komputerze.

Czy akceptujesz?